Ovaj blog posvećen je razvoju informacionog društva u Srbiji. Tu možete naći informacije, tekstove i komentare na dešavanja vezana za ICT razvoj, Strategiju razvoja informacionog društva u Srbiji, kao i za WSIS, Svetski samit o informacionom društvu

Wednesday, October 31, 2007

Microsoft Akademski dan, 2. novembar

Velika sala Ateljea 212

Satnica:

09.30 – 10.00 Registracija
10.00 – 10.45 Svečano otvaranje, Imagine Cup, Microsoft (Zoran Subić, SMOR team)
10.45 – 12.00 Dragoslav Ogar, A4ATCP: Napredno korišćenje Integration i Reporting servisa SQL Servera 2005/2008
12.00 – 13.00 Srđan Božović, SpiderLAB - MFC: XAML kroz WPF
13.00 – 14.00 Ručak, pauza
14.00 – 15.00 Christos Gkantsidis, Microsoft Research, Cambridge: Microsoft Secure Content Downloader – Improving content distribution using network coding
15.00 – 16.00 Miloš Milosavljević, CET: OpenXML SDK - pregled i primene
16.00 – 16.30 Kafa, pauza
16.30 – 17.30 Dejan Levaja, Network Security: Testiranje bezbednosti sistema

Labels: ,

Tuesday, October 16, 2007

120 godina Astronomske opservatorije

Naučna konferencija na Građevinskom fakultetu i predavanje na Kolarcu

Povodom jubileja Astronomske opservatorije, naše najstarije naučne institucije – 120 godina od osnivanja (više informacija na www.aob.bg.ac.yu/centuries/index.php), u Maloj sali Kolarčeve zadužbine popularno predavanje održaće verovatno najveći živi istoričar nauke, profesor Helge Krag (Kragh), profesor univerziteta u Arhusu.

U sredu 17 oktobra u 18 sati, u organizaciji Zadužbine Ilije M. Kolarca, Centra za predavačku delatnost i Astronomske opservatorije u Beogradu, gost iz Danske govoriće o istoriji nauke i prirode – „THE HISTORY OF SCIENCE AND THE HISTORY OF NATURE“ (na engleskom jeziku, bez prevoda). Ulaz je slobodan.

Krag je rođen 1944. godine i dosad je napisao nekoliko desetina knjiga i oko 200 naučnih radova na teme, pre svega, iz istorije kosmologije (najvažnija je sjajna monografija „Kosmologija i kontroverze“ /„Cosmology and Controversy“, Prinston, 1996./ o nastanku standardnog modela Velikog praska) i kvantne fizike (između ostalog, napisao definitivnu biografiju Pola Diraka, „Dirac - A Scientific Biography“).

Na sajtu Astronomske opservatorije Beograd nalazi se i detaljan program danas otvorenog (Građevinski fakultet) petodnevnog stručnog skupa „Proučavanje prirode kroz vekove“, koji je okupio veliki broj eminentnih stranih i domaćih naučnika.

Thursday, October 11, 2007

Poslednji poziv za Sinergiju 07 :)

Sinergija u sedmoj brzini

U utorak 16. oktobra, u Master Centru u Novom Sadu, počinje Sinergija 07.
U svom sedmom izdanju konferencija nosi slogan Speed of change i, osim svečanog otvaranja i uvodnog predavanja (keynote), koje će biti održano 16. oktobra u 18 časova, donosi više od tri dana predavanja, kao i dodatne sadržaje koji su tu da opuste i razonode, ali i informišu posetioce - kažu u Microsoftu.

Više od 1000 prijavljenih učesnika, među kojima više od 100 novinara, pratiće predavanja u dvanaest tematskih celina i sedam paralelnih tokova, a gosti iz zemlje i inostranstva biće tu da pruže maksimum informacija u jednosatnim predavanjima, ali i između njih, u pauzama ili na nekim od dodatnih aktivnosti.

Tehnički aspekt konferencije je i dalje primaran, tako da će dolazeći proizvodi, poput Windows Servera 2008, SQL Servera 2008 ili razvojnog alata Visual Studio 2008, zauzeti dosta prostora svim novitetima koje donose. Neće biti zaboravljeni ni aktuelni proizvodi, kao što su Windows Vista i Office System 2007 – govoriće se dosta o načinima njihove primene i usavršavanju već usvojenih rešenja.

Sinergija 07 donosi još neke novitete – tu je Master of Deployment kurs, koji će posetiocima pružiti priliku da od iskusnih stručnjaka nauče kako da na najbolji način primene Microsoftove proizvode i tehnologije i na taj način produktivnost u svom preduzeću postave na viši nivo. Novitet je i segment poslovnih predavanja, u kom će učesnici konferencije od najboljih menadžera u Srbiji moći da čuju sve o modelima uspešnog poslovanja.

Sve tehnike o kojima će se govoriti moći će i da se isprobaju u Hands-On laboratoriji, a deo uzbuđenja na Sinergiji 07 sigurno će doneti takmičenje u brzom sklapanju računara i konkurs za najbolju digitalnu fotografiju - obećavaju organizatori.

Posle napornog dana treba se i odmoriti, pa na Sinergiji 07 nije zaboravljena ni zabava. Prošlogodišnji hit, soba za cooliranje ili Chill Out Room, ove godine biće još veća i s raznovrsnijim sadržajima, a u velikoj sali Master centra, pored štandova brojnih sponzora, biće postavljen i bioskop, u kojem će posetioci moći naizmenično da prate izlaganja partnera i gostujućih kompanija, kao i da odgledaju neke od najvećih filmskih hitova. Organizatori su pripremili i mnoga druga iznenađenja, a jedno od njih je Radio Sinergija, koji će voditi doajen domaćeg radio i IT novinarstva Zoran Modli.

Zainteresovani se mogu prijaviti za učešće na Sinergiji 07 do kraja sedmice na web lokaciji http://www.mssinergija.net/, na kojoj se nalaze i detaljne informacije o ovogodišnjoj konferenciji.

Friday, October 05, 2007

Okrugli sto "Digitalna radiodifuzija u Srbiji do 2015.

U okviru 8. međunarodne konferencije o telekomunikacijama u savremenim satelitskim, kablovskim i radiodifuznim uslugama, TELSIKS 2007, održane od 26. do 28. septembra 2007. u Nišu, na inicijativu Republičke agencije za telekomunikacije (RATEL) organizovan je okrugli sto sa temom "Digitalna radiodifuzija u Republici Srbiji do 2015. godine.

Učesnici u diskusiji govorili su o svim aspektima uvođenja digitalne televizije: tehničkim, regulatornim, programsko-sadržajnim, komercijalnim, socijalnim, imajući u vidu da je rok za potpunu digitalizaciju televizije u Evropi 2015. godina. Da bi se taj rok ispunio, neophodno je da se u najkraćem roku reše dileme koje su izneli neki od učesnika i donesu odluke koje će omogućiti implementaciju digitalne televizije na tehnološki i finansijski efikasan način.

Na okruglom stolu donet je zaključak da proces prelaska sa analogne na digitalnu radio-difuziju treba obaviti do 17. 6. 2015. Da bi ovaj prelaz bio uspešan neophodno je da se odmah počne sa donošenjem odgovarajućih operativnih i normativnih akata, koji će definisati akcioni plan i dinamiku njegove realizacije. Kao osnovna normativna akta navedeni su Strategija razvoja digitalne radiodifuzije i Plan raspodele frekvencija, a naglašena je i potreba za usaglašavanjem Zakona o radiodifuziji i Zakona o telekomunikacijama sa savremenom regulativom u Evropskoj uniji.

Predloženo je inicijalno koordinaciono telo u sastavu:
1. Predstavnik Ministarstva za telekomunikacije i informatičko društvo,
2. Predstavnik Ministarstva kulture,
3. Predstavnik RATEL-a,
4. Predstavnik RRA,
5. Profesor dr Irini Reljin, Elektrotehnički fakultet u Beogradu
6. Radiša Petrović, dipl. ing, tehnički direktor RTS-a
7. Profesor dr Bratislav Milovanović, Elektronski fakultet u Nišu

Ovo telo treba da inicira i koordinira aktivnosti u cilju donošenja navedene regulative koja će obezbediti uslove za nesmetanu tranziciju i početak rada digitalne radio-difuzije.

Na okruglom stolu je ukazano da svakako treba sagledati i mesto ostalih digitalnih servisa poput satelitske televizije, kablovske distribucije TV programa, kao i prodor televizije preko interneta (IPTV). Kvalitet i mnoštvo atraktivnih usluga koje nude novi multimedijalni servisi svakako će imati veliki uticaj na razvoj digitalne radio-difuzije.

Moderatori okruglog stola su bili profesor dr Jovan Radunović, predsednik Upravnog odbora RATEL-a, profesor dr Bratislav Milovanović, šef Katedre za telekomunikacije Elektronskog fakulteta u Nišu, profesor dr Milan Janković, izvršni direktor RATEL-a i Slobodan Đorić, član Saveta Republičke radiodifuzne agencije (RRA).

Uvodna predavanja su održali profesor dr Irini Reljin sa Katedre za telekomunikacije Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, Radiša Petrović, tehnički direktor Radio-televizije Srbije i Željko Mitrović, vlasnik Radio-televizije Pink.

Wednesday, October 03, 2007

Konferencija o e-upravi - 4. oktobar, Rektorat BU

Razmena regionalnih iskustava

U svečanoj sali rektorata Univerziteta u Beogradu sutra se, od 10 do 14:30, održava konferencija o elektronskoj upravi
Na konferenciji će učestvovati stručnjaci za oblast e-uprave iz Evropske unije i regiona, a ministarka za telekomunikacije i informatičko društvo dr Aleksandra Smiljanić izložiće osnovne stavove o razvoju IT sektora u Srbiji.
Ovaj događaj će biti prilika da se čuju iskustva vodećih evropskih država, kao i rezultati ostvareni u ovoj oblasti u regionu zapadnog Balkana.

Skup organizuje projekat "We-Go", radi transfera i usvajanja znanja i prakse e-uprave i treba da omogući prateće implementacione projekte, kako bi se promovisale mere za uvođenje i modernizaciju razvoja elektronske uprave u, kako se sad popularno kaže, zemljama zapadnog Balkana, a sve u saradnji s partnerima iz EU.

Agenda skupa (skinuta sa sajta organizatora):

Serbia’s IST Strategy and ICT Action Plans: Opportunities and Challenges
10:00 Welcome and Opening:
Rector, Prof. Kovacevic,
Dean of ETF, Prof. M. Popovic,
Prof. Milutinovic, Fellow of the IEEE

10:15 The Serbian IST Strategies, the ICT Masterplan and KeyAction Plans
Serbian Key Speaker: Prof. A. Smiljanic, Minister of Telecommunications
10:30 The Serbian Focus on e-Government and strategic orientations
Prof. J. Filipovic, Ministry of Diaspora
Prof. A. Zejak, Ministry of Science
Ministry of Public Administration

11:00 Keynotes from Serbian Stakeholders
Prof. Z. Jovanovic, RCUB
Ms. D. Gligorijevic, MBA, TeleGroup
Dr. P. Kocovic, Gartner
Mr. D. Pleskonjic, BegSoft
Mr. B. Corluka, 3Dnet
Mr. Z. Babovic, Inovacioni Centar, ETF

11:30 Moderated Dialogue: Prof. Milutinovic

12:00 Break: Break (Press Conference)

We-Go Project: Enhancing eGovernment Expertise, www.wego-project.eu

12:30 Contributions from the We-Go Project: Dr. Klaus Gschwendtner

12:45 Good Practices from Austria
Dr. Peter Sonntagbauer – eGovernment Key Applications
Dr. Peter Parycek, Austrian Federal Chancellery – eGovernment Trainings
13:15 Experiences from Estonia & Slovenia as new Member States
Dr. Arvo Ott, Director eGovernance Academy Estonia
Dr. Jana Babnik-Gomiscek, Director SRC from Slovenia

13:45 Developments in Croatia, Macedonia, Bosnia
Prof. Bozidar Klicek, FOI, University of Zagreb @ Varazdin,
Prof. Marjan Gusev – University of Skopje,
Mr. Brano Vujicic – BAIT, President

14:00 Wrap up and Closing: Prof. Milutinovic


Preporuka za čitanje:

The Latest Measurement of Online Public Services in EU countries, with Austria, Slovenia and Estonia on the top of ranking.

Microsoft širi poslovna rešenja u Srbiji

Zvaničnim puštanjem u rad prve dve implementacije rešenja NAV Express u kompanijama EUCOM i DeployIT.ms, beogradska kancelarija Microsofta je dodatno ojačala i dopunila ponudu poslovnog softvera prilagođenog potrebama domaćih preduzeća svih veličina.

Imajući u vidu potrebe lokalnog tržišta, Microsoft je kreirao verziju poslovnog paketa Microsoft Dynamics NAV (nekadašnji MBS Navision) i nazvao ga – NAV Express. Ovo izdanje je posebno prilagođeno potrebama malih i srednjih preduzeća u Srbiji i odlikuju ga brza implementacija i minimalni troškovi, kao i brzi povratak sredstava uloženih u ovaj ERP softver. „Uz NAV Express možete biti brži od konkurencije i tako zaraditi više, obezbeđujući prostor za rast i razvoj vašeg preduzeća, a sve to uz minimalno ulaganje vremena i resursa potrebnih za puštanje u rad ovog sistema“ ponosno ističe Nenad Aleksić, menadžer Dynamics programa u Microsoftu u Srbiji. Prve dve implementacije NAV Expressa uspešno su okončane početkom septembra, a izveli su ih sertifikovani Microsoft Dynamics NAV Express partneri, kompanije Signet CS i Extreme.

Novobeogradsko preduzeće EUCOM uspešno posluje već 10 godina, a njegova delatnost uključuje poslove izvoza, uvoza, re-exporta, zastupanje stranih kompanija, veleprodaju i doradne poslove. Konstantan rast preduzeća i povećavanje ponude proizvoda i usluga uslovili su stvaranje poslovnih procesa koji zahtevaju podršku kvalitetnog i pouzdanog softvera.. NAV Express je odabran najpre zbog brze implementacije, koja je minimalno uticala na svakodnevno poslovanje preduzeća. Zaposleni i menadžment u EUCOM-u sada imaju bolji pregled ukupnog poslovanja, mogu lakše da sagledaju potencijalne probleme u npr. snabdevanju ili naplati, i razreše ih na najefikasniji način.

Drugo preduzeće u kojem je završena implementacija NAV Expressa je DeployIT.ms iz Beograda, koje pruža konsultantske usluge vezane za povećanje produktivnosti zaposlenih uz pomoć Microsoftovih tehnologija i ima status Microsoft Gold Certified Partner. CRM (Customer Relationship Management) segment NAV Expressa ispunio je stroge zahteve koje je menadžment ovog preduzeća imao kada je u pitanju odnos sa korisnicima, kao i kada je u pitanju dostupnost informacija o klijentima i uslugama koje DeployIT.ms pruža. „Zahvaljujući NAV Expressu sada smo u stanju da brže izađemo u susret zahtevima korisnika, a to je danas, u vreme kada je svaki minut važan, od presudnog značaja za naš nastup na tržištu“, rekao je po završetku implementacije Srđan Stošić, generalni direktor preduzeća DeployIT.ms.