Ovaj blog posvećen je razvoju informacionog društva u Srbiji. Tu možete naći informacije, tekstove i komentare na dešavanja vezana za ICT razvoj, Strategiju razvoja informacionog društva u Srbiji, kao i za WSIS, Svetski samit o informacionom društvu

Wednesday, April 18, 2007

Nastavnica iz Srbije osvojila nagradu Microsofta i UNESCO-a u Parizu

Ka inovativnim školama budućnosti

Na međunarodnom Innovative Teachers Forumu (ITF) 2007 (Forum inovativnih nastavnika), koji su 29. i 30 marta u Parizu zajednički organizovali UNESCO i kompanija Microsoft, projekat Katarine Veljković, nastavnice informatike u Tehničkoj školi za mašinstvo i saobraćaj iz Kragujevca, osvojio je nagradu u kategoriji sadržaja za inovacije u nastavnom procesu. U konkurenciji nastavnika iz više od 40 zemalja iz Evrope i Afrike, ona je osvojila nagradu za projekat programiranja LEGO NXT robota uz pomoć paketa Microsoft Robotics Studio.

„Izuzetno mi je drago što smo učešćem na ovom skupu doprineli tome da inovacije koje uvodimo u nastavu u našoj školi budu prepoznate od strane šire stručne javnosti. Važno je i to što Microsoft podržava ovakve projekte i što nam je proizvodima kao što je Robotics Studio omogućio da značajno izmenimo proces nastave i tako moderne tehnologije, među kojima je i robotika, približimo našim učenicima. Uverena sam da će oni na osnovu ovakvih primera naći načina da stečeno znanje kasnije upotrebe u praksi“ rekla je profesorka Veljković.

Microsoft Robotics Studio je razvojni alat koji je Microsoft nedavno lansirao i koji je namenjen kreiranju jednostavnih aplikacija za upravljanje robotima.
- Uvereni smo u njegov kvalitet u domenu obrazovanja i verujemo da će lako naći primenu u projektima inoviranja nastave kao što je ovaj, koji je dobio međunarodno priznanje – kaže Katarina Milanović, menadžer programa Partneri u učenju kompanije Microsoft u Srbiji.
Uz dobijeno priznanje, projekat nastavnice Veljković biće predstavljen na svetskom finalu ITF-a, zakazano za novembar u Helsinkiju.

Innovative Teachers Forum 2007 (www.microsoft.com/emea/education/innovativeteachers.mspx) deo je šire inicijative koju su usvojile Ujedinjene nacije, a koja podržava rešavanje osam globalnih problema do 2015. (u oblastima zdravstva, obrazovanja, ekonomije...). Microsoft i UNESCO zajednički su podržali napore u približavanju informacionih tehnologija učenicima širom sveta – što treba da poboljša klasičnu i digitalnu pismenost, stvaranje globalne zajednice edukatora u kojoj se razmenjuju ideje i iskustva – čime se podržavaju preporuke UN i razvijenih zemalja za promovisanje obrazovanja i pristup znanju svima, kao i iskorišćenju znanja i veština za ekonomski rast i održivi razvoj.

Microsoft je ovom prilikom obelodanio još jednu lokaciju na kojoj će biti “Inovativna škola budućnosti”. U programu koji ova korporacija podržava, škola “L’ecole de Chateaudun” iz grada Amiena, izabrana između 30 kandidata ove godine, pridružiće se dosad već uključenim školama iz Katara, Hong Konga, Filadelfije, Čilea, Škotske, Švedske… Svaka škola i zajednica okupljena oko nje razmotriće edukativne i tehnološke potrebe svojih nastavnika, studenata i njihovih roditelja, a Microsoft će im, u skladu s tim, donirati tehnologiju, rešenja i ekspertizu.


Antrfile:
Pozdravljajući više od 200 nastavnika i predstavnika vlada, pomoćnik direktora UNESCO-a Abdul Valid Kan rekao je da su kroz istoriju učitelji uvek bili vizionari i inovatori, ali da je danas, s napretkom tehnologije, posebno računara i komunikacija (ICT), kao i nesrazmernim mogućnostima u svetu za pristup tim tehnologijama – inovacija značajnija nego ikad.
Nastavnici su kolegama predstavili širok spektar svojih projekata, od blogova u procesu razvoja nastave, korišćenja SMS-a, video prenosa i mobilnih uređaja, do najjednostavnijih projekata kakav se u Gabonu primenjuje, kako bi se većim grupama studenata koji rade na malom broju računara omogućili da uspešno savladaju osnove korišćenja PC-ja.Jedan od primera uspešnih i kompleksnih projekata je onaj kazahstanke nastavnice biologije Zoje Koišibajeve, koja je proglašena nastavnicom godine 2006. u svojoj zemlji. Ona je predstavila svoje napore u katalogizaciji svih ugroženih biljih vrsta u Kazahstanu, što je rezultiralo ilustrovanom bazom podataka.