Ovaj blog posvećen je razvoju informacionog društva u Srbiji. Tu možete naći informacije, tekstove i komentare na dešavanja vezana za ICT razvoj, Strategiju razvoja informacionog društva u Srbiji, kao i za WSIS, Svetski samit o informacionom društvu

Wednesday, May 09, 2007

Ericssonovo istraživanje potrošačkog segmenta TK tržišta na Balkanu

Ericsson je predstavio rezultate najopsežnije studije o telekomunikacijama u Srbiji i na Balkanu, koju je sproveo krajem 2006. godine na reprezentativnom uzorku kroz 6.500 časova intervjua, od toga u Srbiji 2.000 intervjua. Ovde navodim osnovne izvode iz nešto opširnijeg teksta.

U našoj zemlji 89 odsto ispitanih navodi da ima fiksni telefon u kući, što spada među najviše brojke u Evropi, 46 odsto ima desktop kompjutere i 42 odsto kablovsku televiziju, a dial-up internet vezu ima 27 odsto srpskih domaćinstava;

- opšte brojke korišćenja interneta u Srbiji su slične kao u Grčkoj, Rumuniji i Bugarskoj; 27 odsto srpskog uzorka koristi internet dnevno ili nedeljno; samo 7 odsto ispitanih je opremljeno ultra-brzim internetom, a 17 odsto srpskih ispitanika planira da uvede ultra-brzi internet, što odražava potrebu za efikasnim širokopojasnim internetom; kod internet usluga ljude u Srbiji najviše privlači “Internet video telefonija” sa 34 odsto interesovanja, “download videa/ filmova” 30 odsto i “TV na zahtev” 29 odsto (slede i VoIP, E-zdravlje i E-upravljanje);

- 73 odsto ljudi starosti od 15-69 godina u Srbiji ima sopstveni mobilni telefon; korisnici mobilnih telefona u Srbiji često šalju SMS poruke u poređenju sa regionalnim i globalnim standardima: 19 odsto iznosi da šalju i primaju poruke više od 10 puta dnevno, 24 odsto 5-10 puta dnevno; čak 17 odsto korisnika mobilnih telefona u Srbiji “šalje/prima MMS” na mesečnom nivou, a 20 odsto korisnika mobilnih telefona “lista portale operatera”; nivo interesovanja za nove mobilne usluge je visok među korisnicima mobilnih telefona, na primer 32 odsto korisnika mobilnih telefona je zainteresovano za video telefoniju, a 34 odsto za kontakt u realnom vremenu, što danas nude internet usluge slanja instant poruka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home