Ovaj blog posvećen je razvoju informacionog društva u Srbiji. Tu možete naći informacije, tekstove i komentare na dešavanja vezana za ICT razvoj, Strategiju razvoja informacionog društva u Srbiji, kao i za WSIS, Svetski samit o informacionom društvu

Tuesday, September 25, 2007

Javna rasprava o strategiji za poštanske usluge

Kontrolisani monopol za univerzalni servis

Javna rasprava o Osnovama za izradu Strategije poštanskih usluga biće održana u četvrtak, 27. septembra, na Saobraćajnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Vlada, na predlog Ministarstva za telekomunikacije i informatičko društvo (MTID), nadležnog za poslove poštanskih usluga, utvrđuje politiku i strategiju razvoja, kao i osnovna opredeljenja i principe obavljanja poštanskih usluga, rukovodeći se javnim interesom u ovoj oblasti, profesionalnim principima poštanske struke, načelima Svetskog poštanskog saveza (SPS), drugih međunarodnih organizacija, kao i preuzetim međunarodnim obavezama iz oblasti poštanskog saobraćaja u Republici Srbiji, kaže se u saopštenju države.

Osnove daju jasan okvir, polazne elemente, strateške ciljeve i prioritete na osnovu kojih će se doneti Strategija razvoja poštanskih usluga Srbije. Strategija predstavlja osnovni dokument za razvoj poštanskih usluga, s jasnim opredeljenjem za uvođenjem deregulacije, liberalizacije, odnosno konkurencije na tržištu poštanskih usluga.
Osnove naglašavaju i opredeljenje da se građanima i privredi obezbedi kvalitetna univerzalna poštanska usluga na celoj teritoriji, pod jednakim uslovima, bez diskriminacije i po pristupačnim cenama. Republika Srbija se opredelila da finansiranje univerzalnog servisa obezbedi preko kontrolisanog monopola opredeljivanjem skupa rezervisanih usluga kao ekskluzivnog prava Javnog poštanskog operatora (JPO), uz postepenu liberalizaciju, smanjivanjem limita za rezervisane usluge.

Najvažniji strateški ciljevi Srbije vezani su za stvaranje stabilne regulative i legislative, kao preduslova za razvoj tržišta poštanskih usluga i obezbeđivanje pružanja kvalitetne univerzalne poštanske usluge po pristupačnim cenama, restrukturiranje JPO, njegovo tehnološko osavremenjavanje i transformaciju u efikasno preduzeće intenzivnim investiranjem u osnovnu delatnost, aktivnije učešće države u delu standardizacije adresa adresnim kodom i korišćenje adresnog koda za vezivanje drugih baza podataka državnih organa koje kao atribut imaju adresu, vođenje tarifne politike koja treba da obezbedi finansiranje univerzalne poštanske usluge.

Kao prioriteti navode se aktivnosti koje treba preduzeti da bi se stvorili uslovi za regulisanje tržišta poštanskih usluga, i to stručno i kadrovsko ojačavanje MTID u pogledu nadzora i formiranje regulatornog tela koje će imati zadatak da uspostavi tržišne odnose i kontroliše monopol JPO. Pored ovih prioriteta potrebno je što pre definisati strategiju u oblasti poštanskih usluga i doneti akcioni plan razvoja tržišta poštanskih usluga. Bitan prioritet je i izgradnja GPC Beograd, kao najvažnijeg preradnog kapaciteta i ubrzano restrukturiranje JP PTT saobraćaja Srbija, s intenzivnim investicijama u osnovnu delatnost.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home